Full
d’autoavaluació individual
PARTICIPACIÓ AL BLOC
Grup (mati/vesprada): Matí 1ª Avaluació
|
Alumne/a: Andrea Català Villarroya
|
1.
Comentaris que he realitzat al bloc de
JAR:
TASCA INDIVIDUAL
|
He comentat
(si/no)
|
Originalitat
(de
|
1. Del “fitness” al “wellness”
|
SI
|
10
|
2. El cos com a producte: “el culte al cos”
|
SI
|
10
|
3. Eren jocs cooperatius?
|
SI
|
8
|
4.
Les “campanyes d’esport per a tothom”
|
SI
|
8
|
2.
Entrades voluntàries (no són les bàsiques)
que he realitzat al bloc del meu grup:
Títol i data de la publicació
|
Compleix les normes de publicació(si/no)
|
Originalitat
(de
|
1. Benaxéver 2012.Divendres 2 de novembre 2012 |
SI
|
10
|
|
SI
|
8
|
3.
La valoració quantitativa que considere
que mereix per les aportacions al bloc comentades anteriorment és de: 9 (de 0 a 10).
4.
Seguidament adjunte els comentàris que he
realitzat al Bloc de JAR al llarg d’aquesta avaluació.
'CUERPOS DANONE'
Entés com a consum
cultural, la pràctica del 'culte al cos' es col·loca en l'actualitat com a
preocupació general, que travessa tots els sectors. Sabem que el nostre cos ens
representa i parla de nosaltres davant dels altres, per això, molts es
preocupen tant per la seua imatge.
Reflexionant des del
punt de vista de la disciplina que adopte davant del possible debat que suposa
veure el cos com a procés o al contrari com a producte, la meua opinió és que
tots hauríem de veure el cos com a procés, acceptant-ho tal com és, ja que és
més positiu i enriquidor l'apreciació de sensacions corporals, explorar les
possibilitats que ens oferix i no sotmetre-ho a un projecte de futur com ens
inciten anuncis d'este tipus, on posen cossos perfectes com a imatge d'un producte
i amb el que intenten que la gent es crega que per consumir els dits productes
tindran un anomenat ''cuerpo danone'' o sense anar-nos-en tan lluny la societat
en general preferix fer el que fan els
altres, per exemple, intentar assemblar-se algun famós, vestir d'una forma
determinada guiant-se per un referent normalment televisiu, i crec que és un
poc absurd guiar-se pels altres en canvi d'intentar ser un mateix.
Hui en dia, molta
gent, m'atreviria a dir que la majoria vol modelar i canviar el seu cos ja que
pocs som els que ho acceptem i els que no ens obliguem a dietes, ni a realitzar
exercici físic sense que els agrade només amb la finalitat de millorar el seu
cos, que encara que parega sorprén-te hi ha gent que fa
esport sense disfrutar-ho.
El que s'ha dit,
relacionant-ho amb el tema esportiu, moltes vegades s'oblida que la recreació
és disfrutar del moment i de l'esport que s'està realitzant i només busquen
beneficis corporals. Diàriament podem observar com per la televisió, internet i
la resta de mitjans de comunicació posen com referents a gent amb un físic
desitjat per molts i amb els que fan que els espectadors estiguen més atents a
les pantalles, i potser t'estan intentant convéncer de que compres un simple
iogurt com és el cas.
http://elpais.com/diario/2011/10/23/eps/1319351222_850215.html
Una vegada llegit este article titulat:
Del 'fitness' al 'wellness'
Esta molt clar, que l'observasió durant el pas dels anys en el gimnàs ha variat molt, és a dir, en un principi, estava vist el gimnàs com una zona de millora de salut on els hòmens realitzaven peses i les dones feien aeròbic.
Han anat passant els anys i sorgint maquinària, exercicis i personal que ens aporten moltíssim més que el que hi havia abans.
Gràcias a totes aquestes millores, ha fet que la gent estiga més interessada per moure's i fer algun tipus de classe esportiva com poden ser batuka, capoeira, zumba...
Són gran varietat de classes on cada vegada, aconseguixen un nivell més en quant al'heterogenietat de gent per participar, i el més important que podem veure en article és com aquestes classes dirigides han arribat fins al punt que la gent no sols va al gimnàs per millorar el seu físic sinó sobretot amb l'objectiu d'aconseguir un major benestar, lligant a la salut amb la condició física i com bé diu l'article 'cada vegada busquen més salut i connexió cos-ment'.
Deuríem també destacar que com he dit cada vegada hi ha més gent que practica esport d'aquest tipus, recalcant un poc en els temes que estem estudiant. Pense que la majoria que practiquen estes classes no es només una obligació que pot continuar sent per a alguna porció de gent. Per a tota la resta diríem que aquestes classes les clasificariem dins de les seues hores d'oci ja que aprofita el seu temps lliure,és a dir, el temps que li resta a les obligacions que tenim com a ser humans ja siguen laborals, biològuiques,etc. Per utilizar-les en allò que ens abellix.
Amb estes recreacions dirigides es busca un desenvolupamient personal, una millora d' expressió dins d'un grup de companys, la participació en l'activitat i molt important...un propi reconeixement de valoració.
Però abans que res com a FINALITAT s'ha de proporcionar una diversió i plaer en l'activitat i buscar una pròpia realització en el temps lliure per a que tots els objectius anteriors siguen aconseguits.
Finalment, dir que totes estes activitats de recreació dirigida també han servit de gran potencial perquè la gent en el seu temps lliure les aprofite per a allunyar-se del seu éstres diari i apartar per unes hores les rutines, és a dir, que tant per a millora física (en casos concrets o d'obesitat) també gran importància en millora psicològica (pel que s'ha dit anteriorment, poder digam fer desaparéixer l'estrès en el que desgraciadament molta gent patix hui en dia).
CAMPANYA D'ESPORT PER A TOTHOM, grup 6 Matí.
En la meua opinió, crec que no seria una campanya d'esport per a tots; ja que per una banda estan limitant la participació de la gent, és a dir, quan mencionen en cada activitat l'edat a què està proposada, estan per exemple, descartant la participació de persones adultes o de xiquets que no estiguen en eixos cursos académics.
D'altra banda, si es realitza una campanya amb el propòsit d'aconseguir la major participació possible, no veig molt bona idea fer que la gent page una quota de 40EUR trimestrals o si no s'apunten abans de gener inclús de 60EUR, ja que sobretot hui en dia no tot el món esta per a poder permetre's gastos d'este tipus.
Amb tot açò no vull dir, que em parega una mala proposta la de en este cas els meus companys, però això, canviària les edats podent realitzar tot el món les activitats i la quota mensual, o bé les disminuiria o faria activitats de més curta duració i que foren gratis o menys de cinc euros la participació, tot com ja he dit a fi d'aconseguir una campanya il·limitada tant en edat, sexe, etc.
També dir que he fet la valoració respecte aquest grup perquè són pocs els grups dels que encara no han comentat.
En la meua opinió, crec que no seria una campanya d'esport per a tots; ja que per una banda estan limitant la participació de la gent, és a dir, quan mencionen en cada activitat l'edat a què està proposada, estan per exemple, descartant la participació de persones adultes o de xiquets que no estiguen en eixos cursos académics.
D'altra banda, si es realitza una campanya amb el propòsit d'aconseguir la major participació possible, no veig molt bona idea fer que la gent page una quota de 40EUR trimestrals o si no s'apunten abans de gener inclús de 60EUR, ja que sobretot hui en dia no tot el món esta per a poder permetre's gastos d'este tipus.
Amb tot açò no vull dir, que em parega una mala proposta la de en este cas els meus companys, però això, canviària les edats podent realitzar tot el món les activitats i la quota mensual, o bé les disminuiria o faria activitats de més curta duració i que foren gratis o menys de cinc euros la participació, tot com ja he dit a fi d'aconseguir una campanya il·limitada tant en edat, sexe, etc.
També dir que he fet la valoració respecte aquest grup perquè són pocs els grups dels que encara no han comentat.
JOCS "COOPERATIUS":
Mira que m'ha costat trobar jocs que ningú haja
comentat, crec que no repetisc, bo ací van:
- Primer Joc 'Cooperatiu' (Grup 3) : En el calfament, ens mostren un exercici d'activació, és a dir, la gent comença a moure's al trot i a seguir les ordres de l'animador, però per exemple diuen; ' Trot suau al senyal amb un peu anirem a formar grups de 4 persones. Qui es quede sense grup farà un xicotet ball. '
No és cooperatiu perquè tots aniran a formar grups competint amb la resta de companys per a no ser els que es queden sols i haver de realitzar el ball.
-Segon Joc 'Cooperatiu' (Grup 5) : 'Director d'orquestra', no ho veig cooperatiu perquè diuen que hi haurà un que s'eixirà del grup per a endevinar qui és el director dins del grup, mentres els que fan els moviments tots imiten un altre company que pren el comandament davant de la resta.
- Tercer Joc 'Cooperatiu' (Grup 3- Vesprada) : 'Endevina endevinalla', joc que exposen per a la volta a la calma, només de llegir que es guanyen punts per encertar, segur que hi ha competició i en este cas entre els grups expectants davant de la representació dels companys.
- Quart Joc 'Cooperatiu' (Grup 5) : Un altre joc de volta a la calma, 'Dibuixos imaginaris' que l'única cosa que ho veig és tranquil per a finalitzar la sessió, però per parelles un dibuixa i l'altre adivina... em passa com en els anteriors.
Tampoc veig que entre ells s'hagen d'ajudar per a aconseguir un mateix objectiu que és el que caracteritza als jocs cooperatius, és a dir, que tots els alumnes posen de la seua part per a arribar al resultat proposat, el qual només ho aconseguiran pensant i treballant tots a una.
- Primer Joc 'Cooperatiu' (Grup 3) : En el calfament, ens mostren un exercici d'activació, és a dir, la gent comença a moure's al trot i a seguir les ordres de l'animador, però per exemple diuen; ' Trot suau al senyal amb un peu anirem a formar grups de 4 persones. Qui es quede sense grup farà un xicotet ball. '
No és cooperatiu perquè tots aniran a formar grups competint amb la resta de companys per a no ser els que es queden sols i haver de realitzar el ball.
-Segon Joc 'Cooperatiu' (Grup 5) : 'Director d'orquestra', no ho veig cooperatiu perquè diuen que hi haurà un que s'eixirà del grup per a endevinar qui és el director dins del grup, mentres els que fan els moviments tots imiten un altre company que pren el comandament davant de la resta.
- Tercer Joc 'Cooperatiu' (Grup 3- Vesprada) : 'Endevina endevinalla', joc que exposen per a la volta a la calma, només de llegir que es guanyen punts per encertar, segur que hi ha competició i en este cas entre els grups expectants davant de la representació dels companys.
- Quart Joc 'Cooperatiu' (Grup 5) : Un altre joc de volta a la calma, 'Dibuixos imaginaris' que l'única cosa que ho veig és tranquil per a finalitzar la sessió, però per parelles un dibuixa i l'altre adivina... em passa com en els anteriors.
Tampoc veig que entre ells s'hagen d'ajudar per a aconseguir un mateix objectiu que és el que caracteritza als jocs cooperatius, és a dir, que tots els alumnes posen de la seua part per a arribar al resultat proposat, el qual només ho aconseguiran pensant i treballant tots a una.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada