divendres, 2 de novembre del 2012

Benaxéver 2012

La primera excursió que hem fet formant part del TAFAE, va consistir d'una multiaventura durant tres dies a Benaxéver. A més de compartir eixos dies amb alguns companys de la meua classe, també van participar el torn de la vesprada i uns quants de segon curs.

Resumint un poc com va ser tot:

El dia 24 ens en vam anar de bon matí. A l'arribar allí estaven esperant-nos els monitors que serien els nostres guies al llarg de l'excursió. Descarreguem tots les motxilles en l'alberg i en una sala que hi havia prop ens van fer la presentació, tant de monitors com de les activitats que realitzaríem.
Una vegada finalitzada la xarrada, tots ens preparem per a anar al bosc on ens esperava la primera activitat que era una CARRERA D'ORIENTACIÓ.

Per a esta primera activitat ens juntarem per grups de 5 o 6 persones, consistia a trobar amb ajuda del mapa les balises numerades en el full i una vegada trobades apuntar en el paper al costat del número de la balisa la lletra que li corresponía.

En quant ens van donar el material, és a dir, (el full i el mapa) tots els grups arrancarem a córrer per a trobar les balises que havien pintades i amagades per totes les bandes, com més prompte millor i poder tornar a l'inici.
Donat que la majoria de grups aconseguirem totes les balises, ens van donar un altre recorregut amb menys balises perquè acabàrem a l'hora que ens permetia pujar al centre i coindicir amb la nostra hora de dinar.

Després del dinar, teníem una hora de descans que era un poc complicat amb tanta gent i també havíem que preparar-nos per a les pròximes activitats.

Comencem la vesprada, amb ESCALADA.

Ens van ensenyar com muntar les cordes de seguretat i els mosquetons, i com feien en les cordes els huits.

Amb esta explicació, provem a muntar nosaltres l'activitat i una vegada tot segur ens abaixem i ens preparem amb els arnesos i cascos disposats a començar.
Des de baix ens van explicar que ens havíem de posar per parelles, un pujava i l'altre tensava la corda del company i a l'acabar al revés.
Com podeu observar ací estem diversos companys concentrats en l'escalada que pareix fàcil veure-ho però una vegada pujat costa trobar d'on subjectar-se i on posar els peus.

Quan tots havíem escalat, mantenirem els arnesos possats i pujarem on ens havien explicat la seguretat de l'escalada però esta vegada ens van explicar en que consistia el RÁPEL, al veure esta activitat i veure que havies de passar a l'altre costat de la valla, la veritat és que impressionava més que l'escalada, on iniciaves el teu l'ascens.

En este cas era descendir i com deien els monitors confiar del material per a tindre més seguretat en nosaltres.

Finalitzat el Rapel, vam arreplegar tot el material i abans del sopar, teníem un temps per a neteja personal. Entrarem a l'alberg ens dutxarem i vestirem per a anar a sopar.
Acabat el sopar, la primera vetlada nocturna va ser a càrrec dels monitors, que ens van fer una sèrie de jocs molt divertits i ens van acabar d'esgotar després de tot el dia sense parar.

El segon dia, ens alcem amb la mala notícia que estava plovent, per tant, atés que el temps no ens acompanyava per a poder fer l'activitat prevista que era Piragüisme, les alternatives van ser tir a l'arc i entre pins.

Desdejunarem abans que tot, i d'ahí ens preparem per a anar a practicar TIR AMB ARC.

La següent activitat era ENTRE PINS, de nou ens vam posar els arnesos i el casc i ens vam atrevir a pujar-nos a les altures, però esta vegada treballàvem dins d'un circuit format entre els arbres. Anàvem amb l'arnés i subjectes a dos mosquetons en les cordes, consistia en tot moment estar atents d'estar enganxats mínim amb un mosquetó i tot el circuit que anàvem passant era enganxar mosquetó al cable que anomenàvem 'via de seguretat' i l'altre al cable del tros que havíem de passar, quan ja estava el segon mosquetó possat llevàvem el primer de la via de seguretat i es posava junt amb l'un altre només canviant el sentit de les obertures del mosquetons per a més seguretat, encara que era molt difícil que ocorreguera era per que si en el cas que topàrem amb alguna cosa que no s'obriren els dos i només un.

Vam dinar, teníem una estona per a descansar i com continuava el mal temps, les activitats programades per a la vesprada van ser:

- BOTS amb uns patins

- TIROLINA i QUADS

Vam donar amb açò finalitzades les activitats de multiaventura del dia, ens dutxarem i vestirem per a anar a sopar. Però abans de començar la segona i última vetlada, cada grup de la Carrera d'Orientació es va pensar diversos jocs per a explicar-los i fer participes d'ells als altres grups.
Quan acabem els jocs, al ser l'última nit vam estar en una 'discoteca' on ballarem i ens ho passarem bé, també hi havia gent que preferia jugar a les cartes.

L'endemà, ja era l'últim que passaríem, vam anar a desdejunar i feia fred però com no plovia ens vam atrevir a realitzar l'activitat que el dia anterior no vam poder i la que molts teníem ganes de practicar.

Vam fer SENDERISME, fins a arribar al pantà on realitzaríem piragüisme.
A l'arribar, pujarem a un 'BARCO' SOLAR mentres un grup de xiquets acabaven de fer piragüisme.

I com he dit seguit del barco solar, disfrutàrem de la nostra última activitat: PIRAGÜISME

Vam fer l'últim dinar a Benaxéver, i vam arreplegar tot i ho pujàrem al bus per a anar-nos-en. I com no, abans ens despedim de Ponce i Rúben (els dos grans monitors que tinguerem) .

Acabat el resum d'estos tres dies, no puc acabar esta entrada sense donar la meua opinió positiva tant de l'excursió com de la gent que vam anar.

Per a mi van ser tres dies genials, amb moltes activitats que per desgràcia no es poden practicar tots els dies, molt divertides, però també agrair a tots els companys i a Enric perquè sense el bon rotllo de què afortunadament compartirem des del primer minut, res hauria sigut igual.

I com he dit al principi vam ser gent de diferents classes, però eixos tres dies formarem una i espere que igual que jo vaig disfrutar de la vostra companyia també vosaltres de mi.

Bueno entrada finalitzada, ja he vist que alguns l'havíeu fet, a veure si prompte veig més publicacions dels altres.

Ens veiem per classe i als de la vesprada i de 2n una salutació i records craks ;)

<<El millor de l'esport són les amistats que et deixa>>.

1. Andrea, felicitats! el teu post és excel·lent!

2. Qualsevol diria que tot això es cosa de classe, que enveja!I molt bona entrà :)